افزایش فروش سلاح انگلیسی به عربستان
(last modified 1396-08-03T04:54:05+00:00 )
عقرب 03, 1396 09:24 Asia/Kabul
  •  افزایش فروش سلاح انگلیسی به عربستان

منابع انگلیسی گزارش دادند در نیمه نخست سال 2017 فروش سلاح انگلیسی به عربستان‌سعودی، از یک میلیارد و صد میلیون پوند گذشت.

به گزارش رادیو دری؛ تارنمای روزنامه‌گاردین روز سه‌شنبه نوشت: آمار وزارت بازرگانی بین‌المللی انگلیس، نشان دهنده سود تجارت با رژیم عربستان‌سعودی است که به یمن حمله می‌کند.

براساس این آمار، فروش سلاح انگلیسی به عربستان‌سعودی از ابتدای سال 2017 ماه به ماه بیش‌تر می‌شود.

«ترزا می»، نخست وزیر انگلیس پس از اعلام آغاز روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا، در نخستین سفر خارجی به عربستان‌سعودی رفت.

در حالی که عربستان‌سعودی به جنگ در یمن مشغول است، دولت انگلیس فروش تسلیحات بیش‌تر را از قبیل موشک، تفنگ و وسایل سرکوب شورش به عربستان‌سعودی تصویب کرد.

روزنامه انگلیسی گاردین به نقل از «جو سوئینسون»Jo Swinson  معاون رهبر حزب لیبرال دموکرات بریتانیا نوشت: «سودهای شرم‌آور شرکت‌های اسلحه فروشی انگلیس، از فروش جنگ‌افزار به رژیمی به دست می‌آید که هزاران یمنی را کشته و میلیون‌ها نفر را در یمن با گرسنگی و بیماری روبه‌رو کرده است.»

«جو سوئینسون» تصریح کرد: دولت انگلیس تا زمانی که عربستان در حال حمله به یمن است، باید فورا فروش سلاح را به عربستان‌سعودی قطع کند.

وزیر خارجه در دولت سایه بریتانیا نیز ماه پیش در نشست سالانه حزب کارگر گفت: روند فروش پنهانی سلاح به عربستان باید متوقف شود.

کلیدواژه