عقرب 08, 1396 10:39 Asia/Kabul
  •  نتانیاهو : اعلامیه بالفور مبنای تاسیس اسرائیل شد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد : اعلامیه بالفور ، اسرائیل را به عنوان خانه قومی ملت یهود به رسمیت شناخت و سرآغاز تحرکات بین المللی منجر به تاسیس اسرائیل شد .

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین ، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرد : اسرائیل بدون شهرک سازی و آمادگی برای نزاع در راه آن ، امکان تشکیل نداشت ، اما شکی نیست که تحرکات بین المللی با وعده بالفور آغاز شد. 

نتانیاهو هفته جاری برای شرکت در مراسم گرامیداشت یکصدمین سالگرد صدور اعلامیه بالفور به لندن سفر خواهد کرد.

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس چند روز قبل اعلام کرده بود مراسمی را به مناسبت یکصدمین سالگرد صدور وعده بالفور برگزار خواهد کرد و این سند را که نقش مهمی در تاسیس رژیم جعلی اسرائیل داشته است ، مایه افتخار دانسته بود . 

حمایت ترزا می از تاسیس رژیم جعلی اسرائیل در حالی است که ده ها گروه حقوق بشری و مدافع ملت فلسطین در سراسر دنیا همواره از دولت بریتانیا خواسته اند تا بابت آن نامه و زمینه چینی برای تاسیس رژیم جعلی اسرائیل از مردم جهان به ویژه ملت فلسطین عذرخواهی کند.

«اعلامیه بالفور» Declaration Balfour عنوان سندی است که دوم نوامبر1917 توسط «آرتور جیمز بالفور» وزیر خارجه وقت بریتانیا صادر شد و براساس این سند، انگلیس و همچنین سران جنبش جهانی صهیونیسم و نمایندگان آنان در بریتانیا و اروپا، متعهد شدند تا از تشکیل رژیمی یهودی در سرزمین فلسطین حمایت کنند.

 

کلیدواژه