امیر قطر : ایران تنها راه تهیه غذا و دارو در دوران تحریم است
(last modified 1396-08-08T11:01:53+00:00 )
عقرب 08, 1396 15:31 Asia/Kabul
  •  امیر قطر : ایران تنها راه تهیه غذا و دارو در دوران تحریم است

امیر قطر با اشاره به اینکه ، ایران تنها راه تهیه غذا و دارو برای مردم محاصره شده قطر است ، اعلام کرد : عربستان و سه کشور عربی دیگر برای تغییر حکومت دوحه تلاش می کنند .

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ؛« شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، در مصاحبه با شبکه آمریکایی سی بی اس در پاسخ به اینکه عربستان و سه کشور عربی دیگر ، دوحه را به دوستی بیش از حد با تهران متهم می کنند ، گفت : ایران همسایه قطر است و دوحه بیش ازعربستان و متحدانش ، روابط سیاسی گسترده با ایران دارد .

امیر قطرهمچنین با یادآوری وقایع 21 سال پیش و تلاش برای براندازی پدرش «حمد بن خلیفه آل ثانی» افزود : تاریخ  نشان داد عربستان پیش از این هم برای تغییر حکومت قطر تلاش کرده است  . 

امیر قطر همچنین تصریح کرد: آمریکا از دوحه خواسته بود میزبان طالبان در قطر باشیم و به این گروه اجازه دهیم در دوحه دفتری تأسیس کند تا آمریکا بتواند با طالبان گفتگو کند . 

شیخ تمیم آل ثانی، ضمن اعلام آمادگی خود برای گفت و گوهای مستقیم و حل و فصل بحران موجود میان دوحه و چهار کشورعربی تحریم کننده گفت : قطر خواهان پایان یافتن اختلافات است اما هیچ چیز بالاتر از کرامت و حاکمیت قطر نیست. 

عربستان ، امارات ، بحرین و مصر  به علت همسو نبودن دوحه با سیاست ریاض ، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع و علاوه بر تحریم ،  مرزهای زمینی - دریایی و هوایی شان را به روی این کشور بستند.

 

کلیدواژه