سرطان 28, 1395 10:58 Asia/Kabul
  • پنتاگون از بازگشایی پایگاه هوایی اینجرلیک خبر داد

پنتاگون اعلام کرد که تمام فعالیت‌های نیروهای ائتلاف ضد داعش در ترکیه از سر گرفته شده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که فعالیت نیروهای نظامی آمریکا در پایگاه هوایی اینجرلیک در جنوب ترکیه از سر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از منابع خبری ، پنتاگون روز یکشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد که تمام فعالیت‌های نیروهای ائتلاف ضد داعش در ترکیه از سر گرفته شده است، هرچند هنوز برق این پایگاه قطع است و از طریق ژنراتورهای داخل پایگاه تأمین می‌شود.

این پایگاه که مورد استفاده مشترک نیروهای ناتو و ترکیه است، در حمایت آمریکا از مبارزه زمینی علیه داعش در عراق و سوریه نقش کلیدی دارد.

پیش‌تر به دنبال کودتای نافرجام در ترکیه، مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که ترکیه این پایگاه را بسته است.

سخنگوی پنتاگون بعداز قطع فعالیت این پایگاه گفت، آمریکا با مقام‌های ترکیه در تماس است تا هرچه زودتر عملیات هوایی از اینجرلیک از سر گرفته شود. آمریکا در پایگاه اینجرلیک هواپیماهای تهاجمی 'ای ۱۰'، تانکرهای هوایی 'کی‌سی ۱۳۵' و هواگردهای تجسسی و پهپادهای مسلح دارد. با بسته‌ماندن پایگاه هوایی اینجرلیک، ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا ناچار است از جنگنده‌های موجود در خلیج فارس برای حملات علیه افراط‌گرایان در رقه و منبج در سوریه استفاده کند. همزمان با بازگشایی پایگاه اینجرلیک، ژنرال بیکر ارجان وان، فرمانده این پایگاه دستگیر شده است. دولت آنکارا می‌گوید بعضی از سربازان ترکیه که در پایگاه اینجرلیک مستقر هستند، با کودتای نافرجام جمعه‌شب همراه بوده‌اند و در این رابطه برخی بازداشت شده‌اند.

کلیدواژه