عقرب 24, 1396 08:04 Asia/Kabul
  • عربستان بیشتر از داعش، القاعده و النصره «کودک» می‌کشد

معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با انتقاد از نهادهای حقوق بشری به دلیل نادیده گرفتن جنایات رژیم سعودی در یمن تاکید کرد بودن عربستان به عنوان شریک جامعه جهانی در مبارزه با تروریسم مایه تمسخر «حقوق بشر» و «انسانیت» است.

به گزارش رادیو دری، «اسحاق آل حبیب» روز سه شنبه در پاسخ به اهانت های نماینده رژیم سعودی در سازمان ملل که در کمیته سوم کمیته سوم مجمع عمومی این سازمان و با موضوع بررسی قطعنامه پیشنهادی کانادا علیه رفتارهای حقوق بشری ایران مطرح شد تصریح کرد عربستان سعودی بیشتر از مجموع گروه های تروریستی القاعده، داعش و جبهه النصره در جهان در یمن کودک کشی می‌کند.

معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل با تاکید بر این که شباهت جنایات داعش و رژیم سعودی از جمله «سربریدن» تصادفی نیست تصریح کرد داعش و عربستان در یک ایدئولوژی مشترک قرار داشته و به غیر از خود همه اعم از مسلمان و غیر مسلمان را «کافر» و «مرتد» می دانند.

«عبدالله المعلمی» نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در این نشست با تکرار ادعاهای واهی؛ جمهوری اسلامی ایران را ناقض حقوق بشر برشمرد.

کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل روز سه‌شنبه با تکرار اتهامات اثبات‌ نشده، قطعنامه پیشنهادی کانادا علیه «وضعیت حقوق بشر ایران» را به تصویب رساند. 

«اسحاق آل حبیب» پس از تصویب این قطعنامه، استانداردهای دوگانه و تبعیض آمیز را جز جدایی ناپذیر سیاست خارجی کشورهایی همچون کانادا دانست و تاکید کرد این اقدام بی معنا و بی ثمر «اتاوا»، دهن کجی به حقوق بشر، اقدامی مضر برای مکانیسم های حقوق بشری سازمان ملل و بی احترامی به شعور مردمی است که از نزدیک رویکرد گزینشی کانادا در قبال وضعیت های حقوق بشری را مشاهده می کنند.

آل حبیب افزود «اتاوا» همواره و به صورت غیرمشروط از رژیم اشغالگر و کودکش صهیونیستی حمایت، در برابر جنایات متحدانش از جمله عربستان سکوت و با بومیان، مهاجران و اقلیت ها در کانادا برخوردهای تبعیض آمیز می کند.

پیش از این نیز کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل تحت نفوذ و القائات غرب و متحدانش، علیه ایران قطعنامه صادر کرده بود.

حقوق بشر از نگاه غرب به نوعی به قدرت نرم برای نفوذ و تحت فشار گذاشتن کشورهای مستقل و مخالفان نظام سلطه تبدیل شده است.

 

کلیدواژه