قوس 02, 1396 15:14 Asia/Kabul
  • تاکید خبرگزاری چین بر نقش ایران و روسیه در شکست داعش

خبرگزاری رسمی چین ، شکست گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق را نتیجه همکاری های دو کشور جمهوری اسلامی ایران و روسیه دانست.

در گزارش روز پنج شنبه خبرگزاری شین هوا آمده است، اجلاس روز گذشته سران سه کشور جمهوری اسلامی ایران،روسیه و ترکیه در شهر سوچی در روسیه برای تعیین سرنوشت برخی از کشورهای منطقه به ویژه  سوریه  بسیار مهم بود.

شین هوا در این گزارش افزود، نیروهای دولتی سوریه با همکاری جمهوری اسلامی ایران و روسیه موفق شدند در سال های اخیر نقش مهمی در پایان دادن به حضور تروریست های داعش در منطقه داشته باشند.

این خبرگزاری همچنین به بیانات حضرت آیت الله خامنه ای رهبرمعظم انقلاب اسلامی ایران اشاره و اعلام کرد، پیروزی اخیر در جنگ های سوریه وعراق علیه گروه تروریستی داعش،نشانه شکست آمریکا در منطقه و ناکامی سیاست های خبیثانه مقامات آن کشور برای تفرقه افکنی در خاورمیانه است.

شکست گروه تروریستی داعش در جنگ های اخیر در سوریه وعراق خشم برخی از کشورها از جمله آمریکا،عربستان وهمچنین رژیم صهیونیستی را برانگیخت.

بحران درسوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد.

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت یکشنبه گذشته(19 نوامبر) موفق شدند شهر"بوکمال"در جنوب استان "دیرالزور"در شرق سوریه را از چنگ گروه تروریستی داعش آزاد کنند و با آزادسازی این شهرعملا پرونده گروه تروریستی داعش در سوریه بسته شد.

 

کلیدواژه