بیانیه وزارت خارجه سوریه درباره برگزاری کنگره سوری‌ها در شهر سوچی
(last modified 1396-09-06T05:17:12+00:00 )
قوس 06, 1396 09:47 Asia/Kabul
  •  بیانیه وزارت خارجه سوریه درباره برگزاری کنگره سوری‌ها در شهر سوچی

وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد هیاتی به نمایندگی از دولت این کشور در کنگره گفت وگوی ملی این کشور در شهر سوچی روسیه شرکت خواهد کرد.

­

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ وزارت امور خارجه سوریه عصر یکشنبه در بیانیه خود تاکید کرد: پیروزی‌های پیاپی ارتش سوریه و متحدانش، زمینه را برگزاری کنگره گفت وگوی ملی سوری- سوری فراهم کرده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه سوریه آمده است: دولت سوریه از کمیته‌ای که در کنگره ملی برای بررسی مفاد قانون اساسی فعلی و سپس برگزاری انتخابات پارلمانی با نظارت سازمان ملل متحد تشکیل خواهد شد، استقبال می‌کند.

وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد: نظارت سازمان ملل متحد باید براساس میثاق‌نامه آن مبتنی بر احترام حاکمیت ملی کشورها و حق ملت‌ها در تعیین سرنوشت خود باشد. 

قراراست، کنگره گفت وگوی ملی سوریه 11 و 12 قوس در شهر سوچی روسیه و با هدف یافتن راهکاری برای پایان دادن به بحران حدود هفت ساله سوریه برگزار شود.

دولت روسیه از نمایندگان 33 گروه، جنبش و حزب موافق و مخالف دولت سوریه برای شرکت در کنگره گفت وگوی ملی سوریه عوت کرده است.

«دیمیتری پسکوف» Dmitry Peskov سخنگوی کرملین روز یکشنبه اعلام کرد: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به تلاش‌های دیپلماتیک برای حل و فصل بحران سوریه ادامه خواهد داد.

کلیدواژه