قوس 07, 1396 13:39 Asia/Kabul
  • یمن: واکنش به ائتلاف متجاوز سعودی برق‌‌آسا خواهد بود

رئیس شورای‌عالی سیاسی یمن، بر واکنش برق‌آسای نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور به ائتلاف متجاوز سعودی در میدان نبرد تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری؛ «صالح‌ الصماد» رئیس شورای‌عالی سیاسی یمن در واکنش به مواضع ائتلاف متجاوز سعودی درباره حمله موشکی یمن به فرودگاه ملک خالد ریاض، گفت: پاسخ قاطع و فوری نیروهای یمنی به این ائتلاف در میدان نبرد خواهد بود.

رئیس شورای‌عالی سیاسی یمن با اشاره به وجود توطئه بین‌المللی علیه این کشور از طریق برگزاری نشست‌های مختلف در قاهره، دبی و ریاض افزود: این نشست‌ها درحالی برگزار می‌شود که ده‌ها هزار جنایت ائتلاف متجاوز سعودی علیه مردم یمن نادیده گرفته می‌شود.

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن 13 عقرب گذشته در پاسخ به جنایات متجاوزان سعودی، با یک فروند موشک بالستیک دوربرد از نوع «برکان‌اچ2» فرودگاه بین‌المللی ملک خالد ریاض، پایتخت عربستان را هدف قرار داد.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر، از حوت 1393 به یمن حمله و همزمان این کشور را محاصره زمینی، دریایی و هوایی کرده است. 

جنگ‌افروزی عربستان در یمن به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی منجر شده و این کشور را با کمبود شدید مواد غذایی، دارویی و شیوع بیماری «وبا» مواجه کرده است.

کلیدواژه