قوس 08, 1396 09:31 Asia/Kabul
  •  احمد الاسدی: عراق با حمایت ایران بر داعش پیروز شد

سخنگوی بسیج مردمی عراق روز سه شنبه تاکید کرد عراق با پیشتیبانی مردم این کشور و حمایت های جمهوری اسلامی ایران بر گروه تروریستی داعش پیروز شد.

«احمد الاسدی» در گفتگو با شبکه تلویزیونی «المیادین» با بیان اینکه دولت عراق طی چند روز آینده پیروزی نهایی بر داعش را اعلام خواهد کرد تصریح کرد این اعلام به معنای پایان یافتن کار داعش در زمینه های امنیتی  نخواهد بود.

سخنگوی بسیج مردمی عراق افزود علاوه بر داعش گروه های تروریستی دیگری نیز وجود دارند که از خارج تأمین مالی می شوند.

الاسدی در خصوص رابطه عراق با عربستان نیز با تاکید بر اینکه مجموعه بزرگی از مشکلات و اختلافات غیر قابل انکار، رابطه با عربستان را دچار اختلال کرده است تصریح کرد بسیج مردمی عراق در راستای تأمین منافع ملی و فراگیر این کشور، موافق روابط خوب با تمام کشورهای همسایه از جمله عربستان است اما بیم آن را دارد که عربستان و برخی از کشورهای منطقه مانند  گذشته از افراط گرایی حمایت کنند.

سخنگوی بسیج مردمی عراق به بحران یمن نیز اشاره کرد و گفت: ملت مظلوم یمن تنها به دلیل آنکه خواهان استقلال هستند، به خاک و خون کشیده می شوند.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا از حوت 1393 به یمن حمله و همزمان این کشور را محاصره زمینی، دریایی و هوایی کرده است. 

جنگ‌افروزی عربستان در یمن تاکنون به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون ها یمنی منجر شده است.  یمن همچنین بر اثر این تجاوز با کمبود شدید مواد غذایی، دارویی و شیوع بیماری های مختلف مواجه شده است.

احمد الاسدی همچنین با اعلام اینکه دیگر نماینده و سخنگوی رسمی الحشد الشعبی نخواهد بود خاطر نشان کرد در آینده سخنگوی ائتلاف رزمندگانی خواهد بود که در برگیرنده نیروهایی مومن به پیروزی نهایی بر تروریسم و افراط گرایی هستند.

 

کلیدواژه