قوس 16, 1396 14:07 Asia/Kabul
  • بی اعتبارخواندن تصمیم ترامپ از سوی ترکیه

نخست وزیر ترکیه تصمیم رییس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را از سوی دولت دولت ترکیه بی اعتبار دانست.

به گزارش شبکه تلویزیون تی آر تی ترکیه، "بن علی ییلدیریم" روز پنج شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد، آنکارا ، هرگز قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت نمی شناسد.

نخست وزیر ترکیه با محکوم کردن تصمیم ترامپ  در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی همچنین هشدار داد، این تصمیم، موجب مشکلات فراوان در منطقه خواهد شد.

نخست وزیر ترکیه تاکید کرد که نباید با نامگذاری قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی احترام و شانیت این مکان مقدس را به مخاطره انداخت.

روز گذشته نیز" رجب طیب اردوغان" رییس جمهوری ترکیه در واکنش به این اقدام ترامپ گفت: تنها راه بازگرداندن صلح و ثبات به خاورمیانه تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی «بیت المقدس» است و در صورت به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی،ترکیه روابط خود را به طور کامل با اسرائیل قطه خواهد کرد.

"دونالد ترامپ "رییس جمهوری آمریکا دیروز چهارشنبه اعلام کرد، بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد و از وزارت خارجه آمریکا خواست مقدمات انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را فراهم کند.