قوس 16, 1396 18:55 Asia/Kabul
  • اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل، روز نکبت دیگری در تاریخ فلسطین

دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی ایران با محکوم کردن اقدام رئیس جمهوری آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل، این اقدام را «روز نکبت دیگری در تاریخ فلسطین» توصیف کرد.

دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی ایران روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: دولت آمریکا با نقض آشکار قطعنامه‌های سازمان ملل، عرف بین‌الملل، تعهدات خود و موازین حقوق بشر به دنیا ثابت کرد، به هیچ گونه اصولی پایبند نیست و درک و فهم درستی از وضعیت موجود منطقه و جهان ندارد.

دراین بیانیه آمده است: «دونالد ترامپ» که به شدت نگران آینده سیاسی خود است برای باقی ماندن در سمت ریاست جمهوری آمریکا، ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین را به صهیونیست‌ها و غاصبان فلسطین فروخت.

دراین بیانیه با تاکید بر اینکه با اقدام‌های دولت آمریکا در وضعیت قدس هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود، تاکید شده است: ملت فلسطین و آزادیخواهان جهان بیش از هر زمان دیگر یکپارچه و متحد برای آزادی قدس و سرزمین فلسطین مصمم‌تر خواهند شد.

در بیانیه دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین همچنین از ملت‌های حامی فلسطین و مجالس کشورهای اسلامی و عربی خواسته شده است با استفاده از همه ظرفیت خود برای اعلام برائت و محکومیت اقدام آمریکا و دفاع از حق مشروع مردم فلسطین، یک روز عزای عمومی اعلام کنند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، چهارشنبه‌شب باوجود مخالفت‌های گسترده منطقه‌ای و جهانی، قدس را به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل معرفی کرد. اقدام ترامپ با واکنش جهانی و محکومیت کشورهای اسلامی مواجه شده است. 

 

کلیدواژه