سه شهید و بیش از هزار زخمی در حملات صهیونیست ها به مردم فلسطین
(last modified 1396-09-18T06:50:06+00:00 )
قوس 18, 1396 11:20 Asia/Kabul
  •  سه شهید و بیش از هزار  زخمی در حملات صهیونیست ها به مردم فلسطین

وزارت بهداشت فلسطین بامداد شنبه اعلام کرد: در حملات دو روز گذشته (پنجشنبه و جمعه ) صهیونیست ها به فلسطینیان، سه فلسطینی شهید و هزار و 114 نفر زخمی شدند.

به گزارش فرانس پرس ، بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین شمار فلسطینیان مجروح در بیت المقدس 935 نفر و در باریکه غزه 179 نفر است که حال پنج مجروح وخیم است.

«اشرف القدرة» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: «ماهر عطاالله» 54 ساله در نتیجه شدت جراحت حمله روزجمعه ارتش رژیم صهیونیستی و «محمد المصری» 30 ساله که هدف گلوله صهیونیست ها قرار گرفت ، به شهادت رسیدند.

«عماد اشکیان» کودک شش ماهه فلسطینی نیز که در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به شمال غزه زخمی شده بود به شهادت رسید.

جنگنده های رژیم صهیونیستی، جمعه شب شمال باریکه غزه را به بهانه پرتاب چند راکت از این منطقه به جنوب فلسطین اشغالی و شهرک‌های صهیونیست نشین، بمباران کردند.

پس از تصمیم روز چهارشنبه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، سرزمین های اشغالی فلسطین صحنه درگیری میان نظامیان صهیونیست با  فلسطینیان است.

روز جمعه نیز هزاران فلسطینی پس از اقامه نماز جمعه با برپایی تظاهرات در بخش های مختلف فلسطین از جمله بیت المقدس، کرانه باختری رود اردن و باریکه غزه به اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.

در بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله ایران نیز نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه، با برگزاری راهپیمایی گسترده این اقدام ترامپ را محکوم کردند.

 

کلیدواژه