قوس 26, 1396 13:50 Asia/Kabul
  •  درگیری صهیونیست ها با فلسطینیان در شرق غزه

در درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینیان در مرزهای شرقی نوار غزه، شماری از فلسطینیان زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، نظامیان صهیونیست مستقر در برج های دیده بانی و تانک های این رژیم مستقر در خط تماس مرزی شرق نوارغزه و اطراف پایگاه «ناحال عوز» ،  شنبه شب اقدام به تیراندازی و شلیک گاز اشک آور به طرف تظاهرکنندگان فلسطینی در اطراف خط تماس مرزی کردند .

در این درگیریها، دست کم شش جوان فلسطینی به ضرب گلوله های جنگی و پلاستیکی نظامیان اسرائیلی زخمی و دهها فلسطینی دیگر بر اثر استنشاق گازهای سمی دچار مصدومیت شدند .

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، از ابتدای هفته گذشته در مخالفت با تصمیم ترامپ درباره قدس تاکنون هفت فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از دو هزار نفر نیز زخمی شده‌اند. پلیس رژیم صهیونیستی همچنین شماری از تظاهرکنندگان را بازداشت کرد.

تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور امریکا برای معرفی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل در15 قوس با اعتراضات گسترده فلسطینیان مواجه شده است.

بیت‌المقدس از سال 1967 در اشغال اسرائیل است. شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جا داده ، بخش لاینفک فلسطین بوده است و از مهم‌ترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می‌آید و از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای نزد مسلمانان برخوردار است.

 

کلیدواژه