۳۱ کشته و زخمی در حمله جنگنده های سعودی به «صعده» یمن
(last modified 1396-09-29T12:35:12+00:00 )
قوس 29, 1396 17:05 Asia/Kabul
  •  ۳۱ کشته و زخمی در حمله جنگنده های سعودی به «صعده» یمن

به دنبال حملات جنگنده های رژیم سعودی به یک مدرسه در استان «صعده» در شمال یمن، ۱۲ نفر از جمله چند زن و کودک ، کشته شدند .

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، جنگنده های رژیم سعودی در این حملات 19 نفر را نیز زخمی کردند. گفته می شود که در این حمله ، امدادگردان هم هدف قرار گرفته اند.

در همین حال ، موسسه «آکسفام» به مناسبت هزارمین روز تجاوز عربستان به یمن در گزارشی ضمن انتقاد از ادامه این تجاوز اعلام کرد : ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار شهروند یمنی در معرض قحطی قرار دارند.

خبر دیگر اینکه ، منابع نظامی یمن از آغاز «عملیات» نیروهای این کشور برای تسلط بر پایگاه‎ها و ارتفاعات مناطق مرزی «جازان»،« نجران» و«عسیر» درعمق خاک عربستان خبر دادند.

یک منبع نظامی یمن گفت: نیروهای گارد مرزی یمن عملیات نظامی گسترده ای  را در منطقه «عسیر» انجام دادند و موفق شدند بر پایگاه‎ها و ارتفاعات اطراف روستای «مجازه» که مدت‎هاست تحت کنترل نیروهای یمنی قرار دارد ، مسلط شوند.

«صالح صماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن چندی پیش در مراسم جشن فارغ التحصیلی نیروهای متخصص گارد مرزی اعلام کرده بود : این جنگ وارد مرحله جدیدی خواهد شد و در آینده شاهد پیشروی نیروهای مرزی و نفوذ آنها به عمق خاک عربستان خواهیم بود.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر، از مارس 2015 به یمن حمله و همزمان این کشور را محاصره زمینی، دریایی و هوایی کرده وعلاوه بر کشته و زخمی کردن ده‌ها هزار یمنی ، این کشور را با کمبود شدید مواد غذایی، دارو و شیوع بیماری «وبا» مواجه کرده است.

ارتش و نیروهای مردمی یمن هم در پاسخ به حملات متجاوزانه عربستان، مواضع نظامیان و مزدوران سعودی را هدف قرار می‌دهند.