قوس 29, 1396 17:43 Asia/Kabul
  • حمایت حریری از قدس در دیدار هیاتی از حماس

نخست وزیر لبنان بار دیگر بر موضع قاطع دولت این کشور در حمایت از قدس شریف تاکید کرد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از منابع فلسطینی، هیات جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس ) به ریاست «موسی ابومرزوق » با «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان در بیروت دیدار و درباره تحولات اخیر فلسطین به ویژه مساله قدس گفتگو کرد.

نخست وزیر لبنان گفت : کشورش همچنان به حمایت خود از قدس در برابر توطئه های اخیر و اشغالگریهای رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

ابومرزوق  نیز در این دیدار اعلام کرد : فلسطین در این مرحله حساس برای دفاع از قدس و مقدسات اسلامی به لبنان و دیگر کشورهای عربی  و اسلامی نیازمند  است.

رییس هیات حماس در سفر به بیروت  افزود : این جنبش تمام تلاش خود را برای  تحقق آشتی ملی به کارگرفته است  و در ادامه نیز به این روند ادامه خواهد داد.

هیات حماس همچنین روز دوشنبه با « نبیه بری» رییس پارلمان لبنان دیدار و درباره اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت و گو کرد.

در این دیدار دوطرف بار دیگر تاکید کردند : قدس قبله سیاسی مسلمانان و عرب ها است و پایتخت امت عربی ، اسلامی و مسیحیان به شمار می رود.

تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور امریکا در معرفی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل در 15 قوس با اعتراضات گسترده فلسطینیان و دیگر کشورهای جهان  مواجه شده است.  

 

کلیدواژه