جدی 01, 1396 08:16 Asia/Kabul
  •  30 زخمی در یورش نظامیان صهیونیستی به تظاهرات کنندگان فلسطینی

هلال احمر فلسطین اعلام کرد در یورش روز پنجشنبه نظامیان صهیونیستی به معترضان فلسطینی در کرانه باختری رود اردن دستکم 30 فلسطینی زخمی شدند.

به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، هلال احمر فلسطین افزود: نظامیان صهیونیستی به روی معترضان به تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در هفدهمین روز پیاپی این اعتراضات در شهرهای «الخلیل»، «نابلس»، «رام الله» و «قلقیلیه» در کرانه باختری رود  اردن آتش گشودند.

در همین حال  وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: از ششم دسامبر گذشته که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی کرد، 11 فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست  شهید و بیش از 3300 نفر نیز مجروح شده‌اند.

پس از تصمیم (ششم دسامبر) «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، مناطق مختلف فلسطین صحنه درگیری میان نظامیان صهیونیست با  فلسطینیان بوده است.

شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جا داده، بخش لاینفک فلسطین و از مهم‌ترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می‌آید. این شهر مقدس از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای نزد مسلمانان برخوردار است.

بیت‌المقدس از سال 1967 در اشغال اسرائیل است.

 

کلیدواژه