جدی 16, 1396 13:47 Asia/Kabul
  • موج جدید بازداشت‌ها در عربستان؛ بازداشت ۱۱ شاهزاده سعودی در ریاض

۱۱ شاهزاده سعودی که مقابل قصر الحکم در ریاض تجمع کرده بودند توسط گارد پادشاهی عربستان بازداشت و به زندان حائر منتقل شدند.

به گزارش رادیو دری به نقل از پایگاه خبری اخبار سعودیه؛ پس از آنکه یازده شاهزاده سعودی در اعتراض به تصمیم  ریاض برای لغو معافیت شاهزادگان از پرداخت قبوض آب و برق در برابر قصر الحکم در ریاض تجمع کردند، دستور بازداشت آنان از سوی گردان «السیف الاجرب» در گارد پادشاهی عربستان صادر شد.

بنا به اعلام رسانه‌های نزدیک به حاکمیت در عربستان، شاهزادگان با تجمع دربرابر قصر الحکم همچنین خواهان پرداخت غرامت به آنها بابت صدور حکم قصاص برای یکی از عموزاده‌هایشان شده بودند.

«جمال خاشقچی» نویسنده مشهور عربستانی هم در شبکه اجتماعی توییتر با اشاره به افزایش موج جدید بازداشت شاهزادگان سعودی که از 14 جدی گذشته آغاز شده است، نوشت: این بازداشت‌ها به دلیل انتقاد آنها از برخی مسائل عربستان انجام شده است.

«محمد بن سلمان» ولیعهد و وزیر دفاع عربستان از زمانی که قدرت را به دست گرفته است به دنبال کاهش امتیازات شاهزادگان سعودی و عموزاده‌هایش بوده تا به این ترتیب با کاستن از نفوذ آنها، همه رقبای خود را ازمیان بردارد.

به گفته اهالی رسانه‌ها در عربستان، «محمد بن سلمان» بنا دارد از برخی شاهزاده‌های سعودی نیز لقب سلطنتی آنها را سلب کند و به این ترتیب خاندال آل سعود را کوچکتر کند. ولیعهد عربستان اخیرا هم به بهانه مبارزه با فساد شماری از مهمترین شاهزادگان سعودی را به اتهام فساد اقتصادی بازداشت کرد.

 

کلیدواژه