جدی 16, 1396 18:36 Asia/Kabul
  •  اظهارت وزیر خارجه عربستان درباره به رسمیت شناختن رژیم اسرائیل

وزیر خارجه عربستان‌سعودی اظهار کرد: به محض دستیابی به یک راهکار دایمی برای منازعه اسرائیلی - فلسطینی، کشورهای عربی، اسرائیل را به رسمیت خواهند شناخت.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری فارس به نقل ازپایگاه خبری «قدس الإخباریة»؛ «عادل الجُبیر» وزیر خارجه عربستان‌سعودی در مصاحبه با یکی از شبکه‌های تلویزیونی فرانسه گفت: کشورهای عربی، تصمیم به رسمیت شناختن اسرائیل پس ازحل مساله فلسطین را، طی برگزاری کنفرانسی در بحرین اتخاذ کردند.

«عادل الجُبیر» درباره اقدام مشترک ضد جمهوری اسلامی ایران هم اذعان کرد: منافع مشترکی بین عربستان و اسرائیل است.

وزیر خارجه عربستان‌سعودی درباره مخالفت ریاض با اقدام «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل نیز مدعی شد: این اقدام با اصل مشخص نبودن جایگاه این شهر پیش از دستیابی به توافق دایمی درباره تشکیل دو دولت فلسطینی و اسرائیلی مغایرت دارد.

درتازه‌ترین اقدام صهیونیست‌ها و به دنبال اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، پارلمان این رژیم به قانونی که صهیونیست‌ها آن را «منع تقسیم قدس» یا «قدس متحد» می‌نامند، در دور اول رأی مثبت داد. این قانون پیشتر در کمیته وزارتی قانونگذاری کابینه رژیم صهیونیستی به تصویب رسیده بود.

 

کلیدواژه