هلاکت 29 مزدور سعودی توسط تک‌تیراندازان یمنی
(last modified 1396-10-22T08:56:16+00:00 )
جدی 22, 1396 13:26 Asia/Kabul
  • هلاکت 29 مزدور سعودی توسط تک‌تیراندازان یمنی

یگان تک‌تیرانداز ارتش یمن پنجشنبه‌ شب اعلام کرد، طی 48 ساعت گذشته دست‌کم 29 مزدور سعودی را در جبهه‌های نبرد با متجاوزان به هلاکت رسانده است.

به گزارش ایرنا؛ یگان تک‌تیراندازان ارتش یمن تاکید کرد، عناصر مزدور سعودی در محورهای عملیاتی تعز Taiz جنوب غرب یمن، الجوف Al Jawf شمال، صرواح Sirwah در ولایت مارب (مرکز یمن) و دیگر محورهای عملیاتی کشته شدند.

به گزارش شبکه خبری المسیره یمن، دست‌کم از اول ماه جاری میلادی (ژانویه) تاکنون 80 نظامی و مزدور سعودی به ضرب گلوله تک‌تیراندازان ارتش یمن کشته شدند.

شبکه خبری المسیره تاکید کرد، در سال 2017 تک‌تیراندازان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن 49 نظامی سعودی و 296 مزدور سعودی را هدف قرار دادند و به هلاکت رساندند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین درسال گذشته، 45 بار خاک سعودی و امارات را هدف حملات موشکی قرار دادند.

رژیم سعودی با حمایت آمریکا و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به حمله نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرده است. این حمله نظامی ده‌ها هزار کشته و زخمی برجا گذاشته است.

درهمین حال؛ «محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلابی یمن اعلام کرد: یمنی‌ها در جنگ با متجاوزان سعودی، ابتکار عمل را در صحنه میدانی در دست دارند و می‌توانند روند نبردها را تغییر دهند. 

کلیدواژه