جدی 26, 1396 15:24 Asia/Kabul
  • رئیس مجلس ترکیه: ساختار شورای امنیت سازمان ملل باید اصلاح شود

رئیس مجلس ترکیه در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در تهران گفت: ساختار شورای امنیت سازمان ملل متحد باید اصلاح شود زیرا این نهاد توان التیام بخشی به آلام مردم جهان را ندارد.

«اسماعیل قهرمان»İsmail Kahraman  رئیس مجلس ترکیه امروز (سه شنبه) در این کنفرانس با اشاره به وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین توسط آمریکا گفت: این موضوع نشان داد شورای امنیت سازمان ملل نمی تواند آلام جهانی را التیام بخشد و باید در ساختار این شورا تجدیدنظر شود.

رئیس مجلس ترکیه با بیان اینکه اوضاع مسلمانان روهینگیایی بحرانی است، افزود: آنها باید به سرزمین اصلی خود میانمار بازگردند.

اسماعیل قهرمان با اشاره به اینکه «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه با حمایت رؤسای جمهوری ایران و روسیه از وحدت و ثبات سیاسی در عراق حمایت می کند ابراز امیدواری کرد: عراق به صلح دائمی برسد.

رئیس مجلس ترکیه همچنین با بیان اینکه تروریست ها همواره جنایات جدیدی انجام می دهند اظهار کرد: باید برای متوقف کردن آن ها کشورها با یکدیگر همکاری کنند و همچنین باید تلاش کرد اسلام هراسی در جهان پایان یابد.

سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی صبح امروز(سه شنبه) در تهران آغاز به کار کرد و فردا چهارشنبه نیز ادامه دارد.

کلیدواژه