ابودیس، گزینه پیشنهادی آمریکا به عنوان پایتخت فلسطین به جای قدس
(last modified 1396-10-27T07:02:08+00:00 )
جدی 27, 1396 11:32 Asia/Kabul
  • ابودیس، گزینه پیشنهادی آمریکا به عنوان پایتخت فلسطین به جای قدس

درحالی که رژیم صهیونیستی از دهه 90 بارها پیشنهاد داده بود که شهرک «ابودیس» به جای قدس پایتخت فلسطین باشد، اکنون دولت آمریکا نیز همسو با این رژیم به دنبال عملی کردن این پیشنهاد است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین،«هانی حلبیه» Hani Hlbyh سخنگوی کمیته های مقاومت مردمی در شهرک ابو دیس Abu Dis روز سه شنبه گفت، این شهرک که به سختی می توان نام شهرک را بر آن نهاد تنها چهار کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیت زیادی در این مساحت کم زندگی می کنند.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان روز یکشنبه در سخنانی در شورای مرکزی فلسطین مخالفت قاطع خود را با پیشنهاد امریکا مبنی بر اعلام شهرک ابودیس به عنوان پایتخت فلسطین اعلام کرد.

رژیم صهیونیستی مساحت های زیادی از اراضی این شهرک را برای ساخت شهرک های صهیونیست نشین مصادره کرده است .

شهرک ابودیس در شرق قدس واقع است و اراضی آن از دهه های گذشته از سوی رژیم صهیونیستی اشغال شده است .این رژیم اجازه توسعه شهرک از طرف شرق را نمی دهد و اکنون با دیواری سیمانی آن را از مرکز قدس شرقی جدا کرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ششم دسامبر 2017 قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل معرفی و همزمان دستور انتقال سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس‌ اشغالی صادر کرد که با مخالفت فلسطینیان و کشورهای جهان مواجه شده است. 

قطعنامه حمایت از قدس 21 دسامبر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با 128 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 35 رأی ممتنع به تصویب رسید . براساس این قطعنامه ، سازمان ملل متحد ، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت نخواهد شناخت.

 

کلیدواژه