مقام عراقی: اسرائیل یک چالش موجودیتی برای عرب ها و ایران یک هم پیمان است
(last modified 1396-10-28T06:07:10+00:00 )
جدی 28, 1396 10:37 Asia/Kabul
  • مقام عراقی: اسرائیل یک چالش موجودیتی برای عرب ها و  ایران یک هم پیمان است

مشاور امنیت ملی عراق تاکید کرد، عراق در طول سال های جنگ با تروریسم، دارای روابطی ویژه و متمایز با ایران بوده است.

به گزارش العالم، «فالح الفیاض» مشاور امنیت ملی عراق روز چهارشنبه در کنفرانس «عرب ها و ایران به سوی آینده مشترک» که در بیروت برگزار شد، گفت: برخی خواسته اند که اسرائیل را دوست تلقی کنند و به ما اینگونه نشان دهند که ایران یک چالش برای عرب ها است، اما نگاه دقیق به خطراتی که امنیت ملی عرب ها را تهدید می کند ثابت می کند ایران به هیچ وجه خطری برای منافع ملی کشورهای عربی نیست، بلکه این آمادگی را دارد که شریک راهبردی بزرگی باشد که به توسعه و ثبات کمک کند.

فالح الفَیّاض تصریح کرد، ما از ایران تجربه و شناخت داریم و ادعا می کنیم که از رویکردهای واقعی جمهوری اسلامی در زمینه ثبات منطقه ای و در زمینه مبارزه با تروریسم و در دیگر زمینه های همکاری آگاهی داریم.

مشاور امنیت ملی عراق در ادامه افزود: امت اسلامی باید از میراث تاریخی و متمدنانه و دینی خود استفاده کند و اجازه ندهد کشورهای دیگر بر آنها مسلط شوند و این مشکل بزرگی است که در حال حاضر  با آن روبرو هستیم.

فالح الفیاض گفت: شراکت با همه کشورها و طرفهای منطقه ای و درصدر آنها جمهوری اسلامی ایران و ترکیه و سایر کشورها برای بنا کردن چارچوب منطقه ای که منافع همگان را حفظ کند، برای عراق از اهمیت خاصی برخوردار است و گفتگو بهترین راه است. 

کلیدواژه