روسیه: ادعای آمریکا درخصوص استفاده سوریه از تسلیحات شیمیایی بی‌اساس است
(last modified 1396-11-01T04:47:26+00:00 )
دلو 01, 1396 09:17 Asia/Kabul
  •  روسیه: ادعای آمریکا درخصوص استفاده سوریه از تسلیحات شیمیایی بی‌اساس است

وزارت دفاع روسیه روز شنبه در بیانیه ای تصریح کرد، تلاش های آمریکا برای متهم کردن دولت سوریه به استفاده از تسلیحات شیمیایی هیچگاه با ارائه اسناد و مدارک مستدل همراه نبوده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزارت دفاع روسیه با تاکید بر اینکه این ادعای آمریکایی ها بی اساس است، خاطرنشان کرد واشنگتن همواره شواهد و مدارک مستدل موجود مبنی بر استفاده تروریست‌ها از تسلیحات شیمیایی را نادیده می گیرد.

وزارت خارجه روسیه نیز روز جمعه تصریح کرد هدف آمریکا از متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی، نجات تروریست‌ها است.

در حمله شیمیایی مشکوک روز سه شنبه چهار آوریل، به منطقه «خان شیخون» در جنوب ادلب سوریه، بیش از صد نفر کشته و حدود 400 نفر زخمی شدند.

پس از به وقوع پیوستن این حادثه مشکوک، محور غربی عربی حامی تروریست ها به سرکردگی آمریکا تلاش فروانی کرد، حادثه  «خان شیخون» را به دولت سوریه نسبت دهد، اتهامی که دمشق قاطعانه بارها آن را رد کرده است.

بسیاری از کارشناسان متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی را تلاشی برای گمراه کردن افکار عمومی و وارونه کردن واقعیت ها به موازات پیروزی های اخیر ارتش سوریه در مقابل تروریست ها عنوان می کنند.

براساس گزارش های رسمی، تروریست ها بارها در عراق  و سوریه ازسلاح شیمیایی استفاده کرده اند.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد.

 

کلیدواژه