دلو 01, 1396 09:46 Asia/Kabul
  •  غرب به دنبال فتنه جدید در سوریه است

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران، گفت: موفق نشدن دشمنان در صحنه نظامی علیه سوریه به معنای پایان توطئه نیست و غرب به دنبال فتنه دیگری است.

«کمال خرازی» شنبه‌شب در دیدار با «هلال الهلال» جانشین دبیرکل حزب بعث سوریه در دمشق، اظهار کرد: سوریه در صحنه نظامی مشکلاتی از سوی آمریکا، ترکیه و تروریست‌ها دارد که امیدواریم این مسائل به‌زودی حل شود.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران، با اشاره به احتمال نفوذ کشورهای مخالف سوریه در مسائل فرهنگی و اقتصادی این کشور، تصریح کرد: سوریه نیاز به بازسازی و رونق اقتصادی دارد، لذا برخی کشورها ازجمله عربستان و امارات به شیوه‌های مختلف درصدد نفوذ هستند.

خرازی با تاکید بر هوشیاری همه گروههای سوری در قبال توطئه‌های دشمنان سوریه، افزود: مشارکت جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان درچارچوب حمایت از سوریه در برابر دشمنان، دفاع از حق بود و برای سرکوب تکفیری‌ها و افراطیون همچنان مبارزه خواهند کرد.

«هلال الهلال» جانشین دبیرکل حزب بعث سوریه نیز با اشاره به نگرانی دشمنان سوریه از اتحاد ایران و حزب الله لبنان تصریح کرد: دولت و حزب بعث سوریه بر دوستی با ایران و محور مقاومت تاکید دارد و به همین علت امیدواریم که در مرحله بازسازی این ارتباط مستحکم ومنسجم‌تر شود.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران پنجشنبه گذشته پس از شرکت در دومین کنفرانس بین‌المللی «اعراب و ایران، به سمت آینده‌ای مشترک، امنیت، ثبات و همکاری» از لبنان وارد سوریه شد.

 

کلیدواژه