سرنگونی هواپیمای جاسوسی متجاوزان سعودی در یمن
(last modified 1396-11-05T07:16:21+00:00 )
دلو 05, 1396 11:46 Asia/Kabul
  • سرنگونی هواپیمای جاسوسی متجاوزان سعودی در یمن

جنبش انصارالله یمن اعلام کرد: یک فروند هواپیمای جاسوسی متعلق به ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان را در ولایت «مارب» سرنگون کرده است.

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی المسیره وابسته به جنبش انصارالله یمن شامگاه چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: یگان دفاع هوایی جنبش انصارالله یمن این هواپیمای جاسوسی را هنگام پرواز در آسمان منطقه «حریب القرامیش»Kharayeb Al Quramish در غرب ولایت «مارب» در مرکز این کشور سرنگون کرد.

پدافند هوایی یمن 30 دسامبر (9 جدی) نیز یک فروند هواپیمای جاسوسی متعلق به متجاوزان سعودی را در ولسوالی مرزی «حرض» در ولایت «حجه» (غرب این کشور) سرنگون کرد.

در همین حال، مبارزان یمنی به مواضع طرفداران «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن یورش بردند که بر اثر آن شماری از عناصر وابسته به منصور هادی کشته و زخمی شدند.

این درحالیست که یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن روز چهارشنبه دو فروند موشک بالستیک به سمت مواضع مزدوران سعودی در منطقه «نهم» ولایت صنعا شلیک کرد.

عربستان با حمایت آمریکا از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون ها یمنی منجر شده  و این کشور را با کمبود شدید مواد غذایی، دارویی و شیوع بیماری های مختلف مواجه کرده است.