دلو 07, 1396 09:17 Asia/Kabul
  • کشته شدن 11 کودک با شروع عملیات ترکیه در عفرین سوریه

نماینده صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در سوریه از کشته شدن دست‌کم 11 کودک طی خشونت‌های اخیر در منطقه «عفرین» Afrin در شمال سوریه خبر داد.

شنبه 30 جدی گذشته جنگنده‌های ترکیه روستاهای اطراف شهرعفرین را در 60 کیلومتری شمال غرب حلب، شمال سوریه هدف قرار دادند و عملیات نظامی ترکیه دراین منطقه همچنان ادامه دارد.

 به گزارش رادیو دری به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملل متحد؛ «فران اکویزا» Fran Equiza  نماینده یونیسف در سوریه  روز جمعه در بیانیه‌ای با اشاره به آوارگی بیش از 125 هزار سوری طی درگیری‌های اخیر در عفرین، ازهمه طرف‌های درگیر خواست تا به حمایت از کودکان پایبند باشند و شرایط را برای عبور امن غیرنظامیان فراهم کنند.

به گفته نماینده یونیسف در سوریه، آوارگان در شرایط سختی به سبب وضعیت بد آب و هوایی زندگی می‌کنند.

پیش‌تر نیز «استفان دوجاریک» Stéphane Dujarric سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از گزارش عملیات جنگی ترکیه در ناحیه عفرین سوریه، خواهان مراقبت از جان غیرنظامیان شد.

دولت سوریه، پیشتر عملیات نظامی ترکیه به شهر عفرین را تجاوزی ظالمانه خواند و آن را محکوم کرد. وزارت خارجه سوریه هم از سازمان ملل متحد خواست این اقدام ترکیه را محکوم و تدابیر لازم را برای توقف عملیات ترک‌ها در عفرین اتخاذ کند.

 

کلیدواژه