باج‌گیری از شاهزادگان و بازرگانان بازداشت شده در عربستان
(last modified 1396-11-07T09:19:28+00:00 )
دلو 07, 1396 13:49 Asia/Kabul
  • باج‌گیری از شاهزادگان و بازرگانان بازداشت شده در عربستان

در ادامه توافق متهمان به فساد با مسوولان سعودی برای انتقال بخشی از دارایی و حسابهای بانکی به حسابهای دولتی، چهار نفر از شاهزادگان و بازرگانان عربستانی که از سه ماه پیش در زندان به سر می‌برند، آزاد شدند.

به گزارش رادیو دری به نقل منابع سعودی؛ «ولید ابراهیم» مالک مجموعه «ام بی سی»، «فواز الحکیر» بازرگان سرشناس، «خالد التویجری» رئیس دیوان ملکی و «ترکی بن ناصر» رئیس سابق مرکز محیط زیست سعودی بعد از تسویه حساب از زندان آزاد شدند.

درحالی که این مقام سعودی به مبلغ پرداختی شاهزادگان و بازرگانان عربستانی برای آزادی خود اشاره‌ای نکرده است، برخی گزارش‌ها حاکی است مالک مجموعه «ام بی سی» مقابل واگذاری امتیاز این مجموعه موفق به آزادی شده است.

«ولید بن طلال» میلیاردر سعودی متهم به فساد مالی در عربستان  هم از احتمال آزادی خود طی روزهای آینده خبر داده است.

رژیم سعودی از 13 عقرب گذشته حدود دویست نفر از شاهزادگان، تجار و بازرگانان عربستان را به اتهام فساد بازداشت و  به هتل «ریتز کارلتون» ریاض منتقل کرد.

«سعود المعجب» دادستان کل عربستان با اشاره به اینکه تاکنون 90 نفر از متهمان به فساد آزاد و 95 نفر دیگر همچنان در بازداشت به سر می‌برند گفت: ریاض موفق شده است از بازداشت شدگان مبلغ 100 میلیارد دلار وجه نقد، املاک و مستغلات و سهام دریافت کند.

بنا به اعلام برخی گزارش‌ها، «متعب بن عبدالله» رییس سابق گارد ملی و فرزند ملک عبدالله پادشاه سابق این کشور بعنوان یکی از مهمترین افرادی که تاکنون آزاد شده، برای آزادی خود یک میلیارد دلار پرداخت کرده است.

کلیدواژه