دیپلمات پاکستانی: روابط اسلام آباد و واشنگتن نباید تحت تاثیر مسایل افغانستان باشد
(last modified 1396-11-26T05:18:13+00:00 )
دلو 26, 1396 09:48 Asia/Kabul
  • دیپلمات پاکستانی: روابط اسلام آباد و واشنگتن نباید تحت تاثیر مسایل افغانستان باشد

سفیر پاکستان در آمریکا با بیان اینکه اسلام‌آباد پاسخگوی شکست دیگران در جنگ افغانستان نیست، گفت: روابط اسلام آباد و واشنگتن نباید تحت تاثیر مشکلات افغانستان قرار گیرد.

به گزارش ایرنا از تارنمای اینترنتی 'تریبیون' پاکستان، 'اعزاز احمد چودری' افزود: عملیات‌ ضد تروریستی ارتش پاکستان باعث نابودی تمامی پناهگاه‌های امن تروریست ها شده و هم اکنون نوبت دیگر کشورها ازجمله آمریکا است که به وظایف خود عمل کنند.

سفیر پاکستان در آمریکا ادامه داد: روابط 70 ساله پاکستان و آمریکا، دائما" دچار فراز و نشیب بوده و این نخستین بار نیست که ارتباط دوجانبه دچار چالش می‌شود.

چودری در خصوص راهکار حل بحران افغانستان نیز گفت: پیشنهاد اسلام آباد برای حل بحران افغانستان، نه لشکرکشی و اعزام نیروی نظامی، بلکه مذاکره است.

این سخنان در حالی مطرح می شود که "مفتاح اسماعیل" مشاور نخست وزیر پاکستان در امور مالی و اقتصادی هم روز چهارشنبه گفته بود، آمریکا با تلاش برای قرار دادن نام 'پاکستان' در فهرست جهانی حامیان مالی تروریسم، نشان داده که شریک قابل اطمینانی برای پاکستان نیست.

روابط آمریکا و پاکستان  از  2017 پس ازاتهام زنی «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا علیه پاکستان تیره شده است. 

دونالد ترامپ"، 21 اوت جاری (30 اسد 1396) در راهبرد جدید خود درباره پاکستان و افغانستان، پاکستان را پناهگاهی امن برای تروریست ها معرفی کرد که این موضوع خشم مقامات این کشور را برانگیخت و تنش میان دو کشور بالاگرفت.

کلیدواژه