دلو 27, 1396 10:34 Asia/Kabul
  •  نخست وزیر یمن: عربستان و امارات به دنبال تقسیم یمن میان خود هستند/ هیچ موشکی از ایران دریافت نکرده‌ایم

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن روز پنجشنبه در گفتگو با شبکه المیادین لبنان از تلاش عربستان و امارات برای تقسیم یمن به دو بخش و الحاق آن به خاک خود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «عبدالعزیز بن حبتور» خاطرنشان کرد عربستان به «شمال یمن» و امارات به «جنوب یمن» چشم طمع دوخته است.

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در خصوص ماموریت «اسماعیل ولد شیخ» نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در یمن نیز اعلام کرد، «وی هیچ گونه تصمیم و راهکاری از خود نداشت و آنچه ارائه می‌داد دیکته کشورهای متجاوز به یمن بود.»

«عبدالعزیز بن حبتور» همچنین ادعاهای عربستان و آمریکا مبنی بر ارسال موشک از ایران به یمن را رد  کرد و گفت: یمنی ها هیچگاه موشکی از  ایران دریافت نکرده‌اند.

عربستان با حمایت امارات و  آمریکا از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون ها یمنی منجر شده است.

ائتلاف متجاوز سعودی همواره ادعا می‌کند ایران سلاح و موشک در اختیار نیروهای مردمی یمن قرار می‌دهد و با این کار به اصطلاح در مسیر حل بحران یمن مانع‌تراشی می‌کند.

مقامات یمنی اما بارها تاکید کرده اند قدرت دفاعی ارتش این کشور کاملا بومی و با وجود محاصره همه جانبه یمن توسط رژیم سعودی روز به روز در حال افزایش است.

رژیم سعودی و آمریکا تاکنون به دلیل مقاومت مردم یمن نتوانسته اند به اهداف خود در این کشور برسند.

 

کلیدواژه