حوت 01, 1396 09:56 Asia/Kabul
  •  حماس: فلسطینیان هرگز از تهدیدهای رژیم صهیونیستی نمی هراسند

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در واکنش به اظهارات روز دوشنبه «یوآو مردخای» هماهنگ کننده صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی که گفته بود «ارتش اسرائیل تدابیری را علیه فلسطینی هایی که در مرزه غزه و فلسطین اشغالی تظاهرات می کنند اتخاذ خواهد کرد گفت: مردم باریکه غزه هرگز از تهدیدهای سران رژیم صهیونیستی نمی هراسند.

به گزارش ایرنا، «حازم قاسم» دوشنبه شب خاطرنشان کرد رژیم صهیونیستی به دنبال توجیه کشتار تظاهرکنندگان فلسطینی است.

مناطق مختلف فلسطین و باریکه غزه از15 قوس 1396 در پی تصمیم رئیس جمهوری آمریکا در معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شاهد برگزاری تظاهرات علیه این تصمیم «دونالد ترامپ» است.

تاکنون ده ها فلسطینی در این اعتراضات شهید و هزاران نفر نیز زخمی شده اند.

«ترامپ» ششم دسامبر با وجود مخالفت های گسترده منطقه ای و جهانی اعلام کرد، واشنگتن، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد. «ترامپ» همچنین از وزارت خارجه آمریکا خواست تا مقدمات انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را فراهم کند.

این در حالی است که مجمع عمومی سازمان ملل متحد، 30 قوس 1396  قطعنامه حمایت از قدس را با 128 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 35 رأی ممتنع به تصویب رساند. براساس این قطعنامه، سازمان ملل متحد، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت نخواهد شناخت.

شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جا داده، بخش لاینفک فلسطین و از مهم‌ترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می‌آید. قدس از سال 1967 در اشغال اسرائیل است.

 

کلیدواژه