هدف قرارگرفتن هواپیمای جاسوسی ترکیه در نزدیکی «عفرین» سوریه
(last modified 1396-12-02T14:51:35+00:00 )
حوت 02, 1396 19:21 Asia/Kabul
  •  هدف قرارگرفتن هواپیمای جاسوسی ترکیه در نزدیکی «عفرین» سوریه

پدافند هوایی نیروهای مردمی سوریه هواپیمای جاسوسی ترکیه را در آسمان گذرگاه «زیارت» در نزدیک «عفرین» در شمال این کشور هدف قرار داد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری صدا وسیما؛ شبکه تلویزیونی المیادین با اعلام این خبر افزود: هدف قرارگرفتن هواپیمای جاسوسی ترکیه در حالی صورت گرفت که توپخانه ارتش ترکیه شهر «جندیرس» نزدیک عفرین در شمال سوریه را به شدت گلوله باران کرد که باعث قطع ارتباط مردم عفرین با مناطق در کنترل ارتش سوریه شد.

بدنبال عملیات ارتش ترکیه به شهر عفرین وزارت امورخارجه سوریه حمله نیروهای ارتش ترکیه به این شهر را محکوم و اعلام کرد،این اقدام ترکیه نقض حاکمیت ملی سوریه است.

خبردیگر اینکه، «عمر اوسی» نماینده کُرد پارلمان و رئیس «ابتکار ملی کردهای سوریه»  با اشاره به اینکه ارتش سوریه بعد از نیروهای مردمی وارد عفرین خواهد شد، اظهار داشت : طرح ترکیه در شمال سوریه یک طرح استعماری است و این تصمیم «ناتو» است زیرا ترکیه عضو پیمان ناتوست و اگر «چرا سبز ناتو و موافقت آمریکا نبود» حمله ترکیه به عفرین صورت نمی گرفت.

این مسئول کُرد افزود:برادران کُرد در یگانهای مدافع خلق باید به آمریکا اعتماد نکنند چراکه  آمریکا در اولین دو راهی، کُردها را به ترکیه خواهد فروخت و همپیمان خود در ناتو را رها نخواهد کرد و جایگاه اصلی یگانهای مدافع خلق  محور مقاومت در کنار ارتش سوریه و روسیه است .

در همین حال، رسانه های سوری امروز چهارشنبه اعلام کردند: در پی درگیری گروههای تروریستی در استان «ادلب»، گروه تروریستی تازه تاسیس «جبهه آزادسازی سوریه» شهر «اریحا» در این استان را از تسلط گروه تروریستی جبهه النصره خارج کرد.

گروه های تروریستی «احرارالشام» و «نورالدین الزنکی» یکشنبه گذشته با ادغام در یکدیگر گروه تروریستی جدیدی را با نام «جبهه آزادسازی سوریه» تشکیل دادند.

 

کلیدواژه