حوت 10, 1396 10:13 Asia/Kabul
  • مجلس یمن، قطعنامه شورای امنیت درباره این کشور را محکوم کرد

مجلس شورای یمن، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره تمدید تحریم های این کشور و فعالیت کمیته تحریم ها تا فوریه سال 2019 میلادی را محکوم کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری (سبا)؛ مجلس یمن در بیانیه ای اعلام کرد: این قطعنامه نشانه جدی نبودن جامعه جهانی در پایان دادن به جنگ سه ساله ظالمانه ائتلاف متجاوزان به یمن است که براساس گزارش های سازمان ملل متحد به جنایت های زشت و رنج های انسانی فراوان منجر شده است.

مجلس یمن  در این بیانیه ضمن اینکه خواستار گفت و گو و مذاکره برای حل و فصل بحران یمن و دستیابی به صلح عادلانه، از همه گروه های سیاسی خواست از تفرقه خودداری کنند و به اصول ملی که شامل انقلاب، جمهوریت، اتحاد و دمکراسی است، تمسک جویند.

دولت نجات ملی یمن وابسته به گروه«انصارالله» نیزامروز با اظهار تاسف از تمدید تحریم های تحمیل شده بر یمن، شورای امنیت را مسئول آثار فاجعه بار این تحریم ها  دانست.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن از مارس 2015 تاکنون به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون ها یمنی منجر شده است. رژیم سعودی و متحدانش تاکنون به دلیل مقاومت مردم یمن نتوانسته اند به اهداف خود در این کشور برسند.