وزارت دفاع سوریه: گروه های تروریستی دستور بکارگیری مواد سمی در غوطه شرقی را دریافت کرده اند
(last modified 1396-12-11T07:12:04+00:00 )
حوت 11, 1396 11:42 Asia/Kabul
  • وزارت دفاع سوریه: گروه های تروریستی دستور بکارگیری مواد سمی در غوطه شرقی را دریافت کرده اند

وزارت دفاع سوریه پنجشنبه شب اعلام کرد گروه های تروریستی مستقر در غوطه شرقی، دستور بکارگیری مواد سمی در این منطقه را برای متهم کردن ارتش سوریه دریافت کرده اند.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع سوریه خاطرنشان کرد آمریکا، بریتانیا و دیگر کشورهای غربی از گروه های تروریستی مستقر در غوطه شرقی از جمله «جبهه النصره» خواسته اند  در نزدیکی خطوط درگیری با ارتش سوریه، از مواد سمی علیه غیرنظامیان سوری استفاده کنند تا آن ها بتوانند سناریوی جدیدی علیه دولت سوریه طراحی کنند.

غوطه شرقی منطقه‌ای راهبردی در نزدیکی دمشق پایتخت سوریه است که ارتش سوریه قصد دارد آن را از وجود تروریست‌ها پاکسازی کند. تروریست ها به طور روزانه از غوطه شرقی  شهروندان سوری را با راکت و خمپاره هدف قرار می دهند.

وزارت دفاع سوریه تصریح کرد  دمشق بار دیگر تاکید کرده است این کشور هیچگاه از مواد سمی استفاه نکرده و نخواهد کرد.

آمریکا و متحدانش تاکنون چندین بار در راستای حمایت از تروریست ها تلاش کرده اند، حملات سمی و شیمیایی گروه های تروریستی علیه مردم سوریه را به دولت این کشور نسبت دهند؛ اتهامی که دمشق قاطعانه بارها آن را رد کرده است.

بسیاری از کارشناسان متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی را تلاشی برای گمراه کردن افکار عمومی و وارونه کردن واقعیت ها به موازات پیروزی های اخیر ارتش سوریه در مقابل تروریست ها عنوان می کنند.

وزارت خارجه روسیه نیز اخیرا اعلام کرد هدف آمریکا و متحدانش از متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی، نجات تروریست‌ها است.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد.

 

کلیدواژه