حوت 17, 1396 09:27 Asia/Kabul
  • وزیر خارجه پاکستان: همراهی با آمریکا اشتباه بزرگی بود

"خواجه محمد آصف" وزیر امور خارجه پاکستان، همراهی اسلام آباد با واشنگتن در گذشته را اشتباه بزرگی خواند و گفت: این همکاری تبعات جبران ناپذیری به بار آورد.

به گزارش شامگاه چهارشنبه ایرنا، "خواجه محمد آصف" در سخنانی با بیان بی اعتمادی کشورش به  آمریکا گفت: اسلام آباد دیگر مرتکب خطایی نظیر همکاری با کاخ سفید نشده ومنافع مردم پاکستان را قربانی خواسته های آمریکا نخواهد کرد.

وی اضافه کرد؛ پاکستان درجنگ افغانستان، به آمریکا کمک کرد واگر پیروزی در افغانستان به دست آمد، به دلیل کمک‌های اسلام آباد بود.

وزیر امور خارجه پاکستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همان‌گونه که آمریکایی‌ها به ما اعتماد ندارند ما نیز به آنها اعتماد نداریم و تا زمانی که موضوع اعتماد حل نشود، روابط بین دو کشور بهبود نمی یابد.

وی تصریح کرد؛ سیاست‌های خارجی مناسب پاکستان باعث شده تا همزمان با کاهش روابط با آمریکا ارتباط  اسلام آباد با روسیه تقویت بشود که این مسئله برای پاکستان اهمیت زیادی دارد.

این سخنان "خواجه محمد آصف" در حالی ابراز شد  که همزمان "تهمینه جنجوعه" معاون وزارت امور خارجه پاکستان نیز برای بهبود روابط با آمریکا عازم واشنگتن شده است.

روابط اسلام آباد و واشنگتن از ماه اوت 2017 پس ازاتهام زنی «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا علیه پاکستان تیره شده است. 

«دونالد ترامپ»، پاکستان را پناهگاهی امن برای تروریست ها معرفی کرد که این موضوع خشم مقامات این کشوررا برانگیخت و تنش میان دو کشور بالاگرفت.