استقبال فلسطین از قطعنامه های سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی
(last modified 1397-01-06T06:23:42+00:00 )
حمل 06, 1397 10:53 Asia/Kabul
  • استقبال فلسطین از قطعنامه های سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی

سخنگوی دولت وفاق ملی فلسطین از تصویب پنج قطعنامه حقوق بشر علیه رژیم صهیونیستی در سازمان ملل استقبال کرد.

به گزارش ایرنا، «یوسف المحمود» سخنگوی دولت وفاق ملی فلسطین روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران تصریح کرد؛ تصویب پنج قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی در سازمان ملل دلیل بر حقانیت فلسطینیان و بیانگر ایستادگی آنان در برابر ظلم، زورگویی، اشغالگری و مخالفت با زبان باج گیری و تهدید است.

یوسف محمود گفت: کشورهای تصویب کننده این قطعنامه ها دارای مواضع و ایمان عمیق، آزادی و کرامت بشری، مساوات و برابری میان مردم جهان هستند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل در نشست روز جمعه خود در ژنو، چهار قطعنامه ارائه شده توسط سازمان همکاری اسلامی در مورد فلسطین را با اکثریت آرا به تصویب رساند.

تاکید بر حق مسلم فلسطین در تعیین سرنوشت خود و تشکیل دولت مستقل، عقب نشینی به مرزهای سال 1967 توسط رژیم صهیونیستی و توقف تجاوز به اراضی فلسطینی، حمایت از حقوق ملت فلسطین، توقف ساخت دیوار نژادپرستانه، متوقف کردن شهرک سازی در اراضی اشغالی از جمله قدس شرقی و بلندی های جولان اشغالی و غیر قانونی بودن آنها از جمله موضوعات مطرح شده در این قطعنامه ها هستند.

پس از تصویب این قطعنامه ها، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با عصبانیت در اعتراض به تصویب قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی در شورای حقوق بشر تهدید کرد که از این شورا خارج خواهد شد.

پیش از این هم نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل تهدید کرده بود که اگر قطعنامه حقوق بشری علیه آن ها تصویب شود، آمریکا همچون سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) از شورای حقوق بشر هم خارج خواهد شد.

کلیدواژه