حمل 06, 1397 10:58 Asia/Kabul
  • تاکید دبیرکل جنبش انصارالله یمن بر مقابله با متجاوزان سعودی

دبیر کل جنبش انصار الله یمن بر موضع ثابت کشورش در مقابله با متجاوزان سعودی تاکید کرد.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا، «عبدالملک بدرالدین الحوثی» در سخنانی به مناسبت سه سال مقاومت و پایداری در برابر متجاوزان سعودی، پشتوانه دینی و مردمی یمن را عامل اصلی مقاومت و پایداری در برابر متجاوزان دانست.

دبیرکل جنبش انصارالله یمن افزود: ملت یمن با وجود شرایط دشوار سیاسی، نظامی و اقتصادی، تصویری از عظمت ملتی برخوردار از پشتوانه مردمی و ایمانی و اخلاقی را مقابل متجاوزان سعودی ترسیم کرد.

«عبدالملک بدرالدین الحوثی» با اشاره به حمایت ها و کمک های آمریکا از عربستان در جنگ ضد مردم یمن گفت: واشنگتن از عربستان و امارات به عنوان ابزاری برای پیشبرد منافع خود در منطقه استفاده می کند.

دبیر کل جنبش انصارالله یمن خاطرنشان کرد، توانمندی های نظامی یمن رو به افزایش است و سامانه های موشکی به تمامی استحکامات دشمن نفوذ کرده است.

عربستان با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون ها یمنی منجر شده است.

یمن همچنین بر اثر این تجاوز با کمبود شدید مواد غذایی، دارویی و شیوع بیماری های مختلف مواجه شده است.

رژیم سعودی و آمریکا تاکنون به دلیل مقاومت مردم یمن نتوانسته اند به اهداف خود در این کشور (به قدرت رساندن  دست نشاندگان خود) برسند.

کلیدواژه