حمل 12, 1397 14:47 Asia/Kabul
  • زخمی شدن 49 فلسطینی در تیراندازی نظامیان صهیونیست

49 فلسطینی در دومین روز یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به تظاهرکنندگان فلسطینی در باریکه غزه زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، اشغالگران صهیونیست، روز شنبه فلسطینیان را در چادرهایی که در مسیر برگزاری راهپیمایی حق بازگشت در «رفح» و «خان یونس»، جنوب غزه برپا شده بود، هدف گلوله قرار دادند.

مردم فلسطین روز شنبه در دومین روز از تظاهرات «حق بازگشت» که قرار است تا روز «نکبت» (روز تشکیل رژیم جعلی اسرائیل) ادامه یابد؛  بازگشت به اراضی خود و پایان محاصره باریکه غزه را خواستار شدند.

روز جمعه نیز هزاران فلسطینی در چهل و دومین سالگرد «روز زمین» در تظاهرات مسالمت‌آمیز «حق بازگشت» به سوی محدوده مرزی باریکه غزه با اراضی‌اشغالی حرکت کردند که با حمله نظامیان اسرائیلی روبه‌رو شدند.

در حمله روز جمعه نظامیان رژیم اشغالگر قدس به تظاهرکنندگان فلسطینی، دستکم 17 فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از هزار و چهارصد نفر زخمی شدند.

راهپیمایی فلسطینیان در سالگرد روز زمین یادآور تصمیم رژیم صهیونیستی در زمینه مصادره اراضی فلسطینیان در 30 مارس سال 1976 است  که هر ساله برگزار می‌شود. 

رژیم اسرائیل با مصادره اراضی فلسطینی ها و احداث شهرک‌های صهیونیست‌ نشین در آن درصدد تغییر ساختار جغرافیایی مناطق فلسطینی و چهره‌ای صهیونیستی دادن به این مناطق است تا سلطه‌جویی‌هایش را در مناطق فلسطینی تثبیت کند.

کلیدواژه