حمل 12, 1397 14:48 Asia/Kabul
  • عربستان با بمب‌های ممنوعه استان

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی مناطق مختلف استان حجه را 14 بار بمباران کردند که برخی از این حملات با بمب‌های ممنوعه بین‌المللی صورت گرفت.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک؛ یک منبع نظامی در ارتش یمن اعلام کرد: جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی با بمب‌های خوشه‌ای بخش "عبس" در استان حجه، شمال یمن را بمباران کردند.

رژیم سعودی و همپیمانانش از ابتدای تجاوز خود به یمن بارها از بمب‌های ممنوعه بین‌المللی از جمله بمب‌های خوشه‌ای علیه مردم بی‌دفاع یمن استفاده کردند.

تاکنون 119 کشور دنیا به معاهده بین المللی منع استفاده از بمب‌های خوشه‌ای که از سال 2008 لازم الاجرا شد پیوسته‌اند؛ آمریکا و عربستان هنوز به این معاهده ملحق نشده‌اند.

خبر دیگر اینکه؛ یک منبع وابسته به ارتش یمن اعلام کرد نیروهای مسلح این کشور چند عملیات علیه نظامیان سعودی در منطقه‌ای در استان عسیر واقع در جنوب عربستان انجام دادند که در این عملیات دو نظامی ارتش سعودی هدف تک تیراندازان ارتش یمن قرار گرفتند.

در همین حال؛ «مارتین گریفیتس» Martin Griffiths فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن پس از سفر هشت روزه به این کشور ، دیروز شنبه صنعا را به مقصد ژنو ترک کرد.

گریفتیس برای شرکت در نشستی بین المللی به منظور جلب حمایت بشردوستانه از یمن که قرار است سوم آوریل برگزار شود به ژنو می رود.

عربستان و همپیمانانش با حمایت آمریکا از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده اند؛ این جنگ‌افروزی تاکنون به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

کلیدواژه