حمل 18, 1397 12:38 Asia/Kabul
  • افشای نقش امارات در ترور ائمه جماعت یمن

در ادامه نفوذ امارات در جنوب یمن و تلاش برای تجزیه این کشور ، یک مقام امنیتی بلندپایه در عدن ( جنوب یمن )  فاش کرد : ابوظبی ترورها را در این استان طرح‌ریزی می‌کند.

امارات  با استفاده از گروههای تروریستی القاعده و داعش برای جنگیدن با جنبش مردمی انصارالله یمن در این کشورحضور پیدا کرد و از طریق این گروه‌های تندرو تاکنون دستکم 20 ائمه جماعت شهر عدن را ترور کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا ؛  رسانه آمریکایی آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام امنیتی بلندپایه در عدن ، از نقش ابوظبی در ترور ائمه جماعت و مبلغان مخالف خود در استان عدن در جنوب یمن طی ماه‌های اخیر پرده برداشت.

از سوی دیگر یک مبلغ دینی در منطقه المنصوره در استان عدن گفت : بعد از تهدید شدن به ترور، از رفتن به مسجد خودداری کرده است.

 افراد مسلح ناشناس، 13 فوریه  «شوقی کمادی» امام جماعت مسجد «الثوار» را هنگام خروج وی از منزلش ، در شهر « المعلا » در استان عدن هدف قرار دادند و پس از ترور وی ، فرار کردند. 

از مارس 2015 که عربستان به همراه برخی دیگر از همپیمانانش که به بهانه بازگرداندن « عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن به مناطق مختلف این کشور حمله کرده است شهرهای جنوبی یمن همواره ناآرام و ناامن بوده است .  

حضور گروه های تروریستی از جمله القاعده و داعش در جنوب یمن اوضاع این مناطق را نابسامان کرده است.  

هم اکنون امارات مناطق نفت خیز یمن  را با استفاده از 3000 نظامی اجیر شده به اشغال خود درآورده که گفته می شود این منطقه دارای چاه نفت بوده و با هدف جداکردن آن از یمن اشغال شده است.