حمل 20, 1397 14:19 Asia/Kabul
  •  دیدار معاون دبیرکل سازمان ملل با وزیر خارجه عراق

معاون دبیرکل سازمان ملل با ­وزیر خارجه عراق در بغداد دیدار و درباره اوضاع سیاسی، امنیتی و حمایت‌های بین المللی از این کشور گفت وگو کرد.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری صدا و سیما؛ «ابراهیم الجعفری»­وزیر خارجه عراق در دیدار با «میگل دو سورز»  مشاور حقوقی و معاون دبیرکل سازمان ملل در بغداد تاکید کرد: عراق توانست به لطف تشکلات جامعه عراق و حمایت کشورهای همسایه و سازمان‌های بین‌المللی در جنگ با گروه تروریستی داعش پیروز شود و اکنون با بازسازی زیرساخت‌های عراق این پیروزی‌ها  تکمیل می‌شود. 

الجعفری با ابراز امیدواری درباره ادامه حمایت‌های سازمان‌ملل و کمیته‌های ویژه آن در کمک به عراق برای محو آثار به جا مانده از تروریسم و افشای جنایاتی که ضد عراقی‌ها انجام شده است، گفت: غلبه بر داعش در عراق به معنی پایان کار این گروه نیست، زیرا هسته‌ها و گروه‌های بسیاری در سراسر جهان پراکنده‌اند که علیه بیگناهان عملیات تروریستی انجام می‌دهند.

«میگل دو سورز» معاون دبیرکل سازمان ملل نیز گفت: سازمان ملل همچنان به حمایت از عراق ادامه خواهد داد و تلاش می‌کند با فرستادن کارشناسانی به عراق همه اسناد جنایی برای همکاری با دولت و دستگاه قضایی عراق جمع آوری شود و همچنین به عراق برای بازسازی شهرهای این کشور کمک و از امنیت و ثبات آن حمایت می‌کند.

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر و فرمانده نیروهای کل مسلح عراق قوس 1396 ، رسماً آزادی کامل خاک این کشور را از اشغال داعش اعلام کرد. 

 

کلیدواژه