حمل 26, 1397 09:41 Asia/Kabul
  • امیر قطر در نشست سران عرب شرکت نمی‌کند

معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور رسانه‌ای گفت: « شیخ تمیم بن حمد آل ثانی » امیر قطر در بیست و نهمین نشست سران این اتحادیه که امروز (یکشنبه) در ظهران، شرق عربستان برگزار می‌شود، شرکت نخواهد داشت.

«حسام زکی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور رسانه‌ای به شبکه تلویزیونی "سی بی سی" مصر گفت: به‌جای امیر قطر، «سیف بن مقدم البوعینین» Saif Bin Muqaddam Al-Buainain نماینده این کشور در اتحادیه عرب حضور خواهد داشت.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر نیز در نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب که روز پنجشنبه گذشته، به‌منظور آماده‌سازی دستور کار نشست سران در دمام عربستان برگزار شد، شرکت نداشت و به جای وی نماینده قطر در اتحادیه عرب شرکت کرد. 

درحاشیه نشست وزیران خارجه در عربستان، نشست کمیته چهار جانبه کشورهای تحریم‌کننده قطر هم تشکیل شد؛ این کمیته در پایان نشست خود یک بار دیگر بر لزوم اجرای شروط 13 گانه از سوی قطر تاکید کرد.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن 2017 با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، روابط خود را با این کشور قطع و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را هم با قطر بستند.  

این کشورها برای از سرگیری روابط، 13 شرط را برای قطر تعیین کردند که اجرای هر کدام از این شرط‌ها به معنای زیرسوال رفتن حاکمیت قطر بود.  دوحه همواره ادعای کشورهای تحریم‌کننده را رد و اعلام کرده است آن‌ها برای اثبات ادعای خود هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای در اختیار ندارند.

کلیدواژه