هراس صهیونیست‌ها از احتمال تحویل اس-۳۰۰ به سوریه توسط روسیه
(last modified 1397-01-27T05:30:21+00:00 )
حمل 27, 1397 10:00 Asia/Kabul
  • هراس صهیونیست‌ها از احتمال تحویل اس-۳۰۰ به سوریه توسط روسیه

در پی بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره احتمال تحویل سامانه دفاع موشکی اس-300 به سوریه  رسانه‌های رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کردند.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌ پست» با ابراز نگرانی از بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره احتمال تحویل سامانه دفاع موشکی اس-300 به سوریه در پی  تجاوز موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه نوشت: سامانه هوایی اسرائیل در یکی از خطرناک‌ترین موقعیت خطر قرار گرفته است.

روزنامه صهیونیستی افزود:  دستیابی دمشق به موشک‌های موثرتر به معنی کشته شدن خلبان‌های اسرائیلی است.

تحلیلگران وبگاه آی‌24 و سایر رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم در تحلیل‌هایی مشابه  خواهان آن شده‌اند که رژیم صهیونیستی «اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه‌ای‌» را برای جلوگیری از فروش این سامانه‌ها به سوریه مدنظر قرار دهد. 

«رگئی رودوسکی» رئیس بخش عملیاتی ستاد کل نیروهای مسلح روسیه،  شنبه گذشته پس از حملات هوایی انگلیس، آمریکا و فرانسه به سوریه  از بررسی عرضه سامانه‌های دفاع موشکی اس 300 به سوریه  خبر داد.

بامداد شنبه آمریکا، فرانسه و انگلیس بیش از 100 فروند موشک به مواضع سوریه در مرکز و حوالی شهر دمشق شلیک کردند که پدافند هوایی سوریه توانست 71 فروند موشک را رهگیری و منهدم کند.

آمریکا به همراه انگلیس و فرانسه، در روزهای گذشته مدعی استفاده از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه‌شرقی سوریه شدند و به همین بهانه، به سوریه حمله کردند.

کلیدواژه