افزایش شمار قربانیان حمله جنگنده های سعودی به یک مراسم عروسی در«حجه» یمن
(last modified 1397-02-03T11:58:42+00:00 )
ثور 03, 1397 16:28 Asia/Kabul
  • افزایش شمار قربانیان حمله جنگنده های سعودی به یک مراسم عروسی در«حجه» یمن

شمار قربانیان حمله اخیر جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی به یک مراسم عروسی در استان «حجه» در غرب یمن، به 88 کشته و زخمی رسید.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری مهر به نقل از العهد، یک منبع بیمارستانی در یمن اعلام کرد : شمار قربانیان این مراسم عروسی  در روستای «الراقه» در منطقه «بنی قیس »دراستان «حجه»  به ۳۳ کشته و ۵۵ مجروح افزایش یافته است.

پیش از این شمار کشته ها و زخمی ها 50 نفر اعلام شده بود.

شبکه المسیره روز گذشته (یکشنبه) درپی این حمله متجاوزان اعلام کرد: هواپیماهای جنگنده های عربستان مانع از رسیدن تیم های امدادی به روستای «الراقه»  جهت امدادرسانی می شوند.

مدیر بیمارستان الجمهوری استان حجه یمن نیز گفت: در بین مجروحان ، سی کودک وجود دارند که حال برخی از آنان وخیم است و سه نفر نیز قطع عضو شده اند.

جنگنده های سعودی روز گذشته همزمان با این جنایت، منطقه «الطینه» از توابع «میدی» در استان «حجه»را هم بمباران کردند که براثر آن  پنج عضو یک خانواده  جان باختند.

عربستان با حمایت امارات، آمریکا و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به حمله نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرده است.