محکومیت حمله به مراسم عروسی در یمن از سوی سازمان پزشکان بدون مرز
(last modified 1397-02-05T08:40:56+00:00 )
ثور 05, 1397 13:10 Asia/Kabul
  • محکومیت حمله به مراسم عروسی در یمن از سوی سازمان پزشکان بدون مرز

سازمان پزشکان بدون مرز حمله اخیر جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی به یک مراسم عروسی در استان «حجه » در غرب یمن را محکوم و این اقدام را وحشتناک توصیف کرد.

به گزارش رادیو دری به نقل از المیادین، سازمان پزشکان بدون مرز در یمن، با اعلام اینکه حمله به غیرنظامیان، نقض حقوق بشر به شمار می رود، اعلام کرد: هیچ یک از افراد شرکت کننده در این جشن عروسی نه مسلح بودند و نه لباس نظامی به تن داشتند.

سازمان پزشکان بدون مرز با اشاره به اینکه تیم پزشکی این سازمان 13 کودک زخمی را درمان کرده است، از تمامی طرف های درگیر در یمن خواست به حفاظت از جان غیر نظامیان پایبند باشند.

در حمله یکشنبه شب جنگنده های متجاوز سعودی به یک مراسم عروسی در روستای «الراقه» واقع در منطقه «بنی قیس» در استان «حجه»، دهها نفر کشته و زخمی شدند. 

جنگنده های عربستان پس از بمباران متعدد محل این حادثه، مانع از ورود گروه های امداد و نجات به روستای آسیب دیده و انتقال مجروحان به بیمارستان شدند. 

عربستان با حمایت امارات، آمریکا و چند کشور دیگر از حوت 1393 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرده است.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از چهارده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده و این کشور را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.