ثور 09, 1397 16:48 Asia/Kabul
  • حملات خمپاره ای تروریست ها در حمص و درعا سوریه

در حملات خمپاره ای گروه های تروریستی در جنوب و غرب سوریه، دستکم دو شهروند سوری کشته و شماری زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)  تروریست های جبهه النصره چند خمپاره به محله «القصر» در استان درعا (جنوب سوریه) شلیک کردند که براثر آن یک غیر نظامی سوری کشته و خساراتی نیز به خانه ها و اموال مردم  وارد شد.

شبکه المیادین لبنان هم گزارش داد: بر اثر حمله خمپاره ای به حومه شمالی حمص (غرب سوریه) یک کودک کشته شد و سه نفر دیگر زخمی شدند.

گروههای تروریستی روز جمعه نیز با شلیک خمپاره به محله «القدم» دمشق، دست کم یک غیر نظامی را کشته و چهار تن دیگر را زخمی کردند.

خبر دیگر از سوریه اینکه، براساس توافق میان دولت سوریه و گروه های مسلح (در جنوب دمشق) از روز سه شنبه (یکم ماه مه)  شماری اتوبوس وارد جنوب دمشق می شوند تا گروه های مسلح و غیر نظامیان را از آنجا خارج کنند. 

گزارش ها حاکی است اعضای گروه جیش الاسلام به منطقه جرابلس در استان حلب (شمال سوریه) و دیگر گروه های مسلح به ادلب (شمال غرب سوریه) منتقل خواهند شد.

سوریه بیش از هفت سال است که با حضور گروه های مسلح و تروریستی همچون داعش و جبهه النصره که از سوی غرب و برخی کشورهای منطقه حمایت می شوند با بحران روبه رو است. با شکست داعش در سوریه در ماه های اخیر و همچنین با پیشروی ارتش این کشور و نیروهای مقاومت اسلامی، سوریه پس از سالها پایداری در آستانه پیروزی بر تروریسم قرار دارد.

کلیدواژه