ثور 10, 1397 16:21 Asia/Kabul
  •  بشار اسد: کشورهای متخاصم از مرحله تجاوز نیابتی، وارد مرحله تجاوز مستقیم به سوریه شده‌اند

رئیس جمهور سوریه گفت: تشدید تجاوز مستقیم کشورهای متخاصم به سوریه، پس از شکست سنگین مزدوران و دست نشاندگانشان موجب تقویت عزم و اراده سوری‌ها برای نابودی اَشکال مختلف تروریسم می‌شود.

«بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با «علاالدین بروجردی» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران افزود: ارتش سوریه و همپیمانانش به خوبی مقابل تروریسم ایستادگی کردند و ما اکنون به پیروزی نهایی نزدیک شده‌ایم.

بروجردی نیز در این دیدار تأکید کرد: طرح آمریکا و هم‌پیمانان و دست نشاندگانش در منطقه و در سوریه شکست خورده است و شکست تجاوز اخیر نشانگر استواری و استحکام محور مقاومت و مبارزه با تروریسم است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران تأکید کرد: دولت و ملت ایران همواره حامی سوریه باقی خواهد ماند و به تلاش‌هایش برای یافتن راهکار سیاسی که سوری‌ها آن را مشخص کنند و وحدت و حاکمیت سوریه را حفظ کند ادامه خواهد داد.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد؛ نیروهای سوری به کمک نیروهای محور مقاومت در ماه‌های اخیر توانسته‌اند ضربات سختی به تروریست‌ها وارد کنند.

"علاالدین بروجردی" دیروز (یکشنبه) با هدف بررسی آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی مرتبط با سوریه وارد دمشق شد.

 

کلیدواژه