ثور 17, 1397 10:47 Asia/Kabul
  • تعرضات گسترده رژیم صهیونیستی به مقدسات اسلامی در فلسطین

وزارت اوقاف فلسطین از 128 مورد تعرض نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به مقدسات اسلامی در فلسطین طی ماه گذشته (آوریل) خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت اوقاف فلسطین روز دوشنبه، اعلام کرد: نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست در ماه گذشته (آوریل) دهها  بار به مسجد مبارک الاقصی در شهر قدس، حرم حضرت ابراهیم (ع) در شهر الخلیل، تعدادی از مساجد، قبرستان ها و امکان دینی فلسطین تعرض کردند.

براساس این گزارش، نظامیان اسرائیلی نیز ماه آوریل به بهانه فرا رسیدن اعیاد یهودی با محاصره مسجدالاقصی، تدابیر شدیدی برای ورود نمازگزاران فلسطینی به داخل این مکان مقدس به اجرا گذاشتند و مانع از اقامه نماز جمعه در حرم حضرت ابراهیم شدند.

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی همچنین روز دوشنبه با یورش به شهرهای بیت لحم، جنین، نابلس، الخلیل و قدس 20 فلسطینی را به بهانه انجام فعالیت های مبارزاتی و مقاومتی بازداشت کردند.

از سوی دیگر در ادامه حملات مکرر رژیم صهیونیستی به باریکه غزه،  سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: این رژیم روز یکشنبه مواضع حماس را در شمال غزه مورد حمله موشکی قرار داده است.

مقامات جنبش حماس، حملات رژیم صهیونیستی به مواضع گروه‌های فلسطینی در غزه را بیانگر سردرگمی و حیرت این رژیم از مقاومت مردم غزه در برابر تداوم جنایات اشغالگران صهیونیستی اعلام کرده اند.

کلیدواژه