ثور 18, 1397 16:12 Asia/Kabul
  • تاکید حماس بر برگزاری بزرگترین تظاهرات فلسطینیان در روز نکبت

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد، فلسطینیان در روز نکبت (14 ماه می) بزرگترین تظاهرات مسالمت آمیز را برگزار می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «عبداللطیف قانوع» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز سه شنبه گفت: تظاهرات بزرگ و مسالمت آمیز فلسطینیان در چهاردهم می آینده (24 ثور)، یک روز بی نظیر را در تاریخ ملت فلسطین به ثبت خواهد رساند.

سخنگوی جنبش حماس تصریح کرد، ملت فلسطین تحمل فشارها و محاصره بیشتر را ندارد و تداوم تظاهرات بازگشت در نوار مرزی باریکه غزه با اراضی اشغالی 1948 موجب وقوع یک خیزش عظیم مردمی علیه اشغالگران صهیونیست در جهت تحقق یک زندگی شرافتمندانه و حق بازگشت می‌شود.

این درحالیست که هیات عالی ملی پیگیری تظاهرات حق بازگشت و لغو محاصره غزه از اقشار مختلف ملت فلسطین در کرانه باختری، قدس، اراضی اشغالی سال 1948 فلسطین خواست در تظاهرات روز جمعه «آماده سازی و هشدار» که مقدمه ای برای تظاهرات بزرگ روز نکبت است، مشارکت گسترده داشته باشند.

فلسطینیان با وجود جنایت های مکرر و متعدد نظامیان صهیونیست علیه شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز حق بازگشت که از تاریخ 30 مارس گذشته (10 حمل) در مرزهای شرقی نوار غزه آغاز شده است، به تحرکات خود ادامه می دهند و انتظار می رود که این تظاهرات در روز 14 مه جاری (24 ثور) به اوج برسد.

کلیدواژه