ثور 24, 1397 16:19 Asia/Kabul
  •  افتتاح سفارت آمریکا در قدس روز نکبت جدیدی است

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) روز گشایش سفارت آمریکا در قدس را روز نکبت جدیدی برای فلسطینیان دانست که در سایه سکوت بین‌المللی درحال روی دادن است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا؛ «حنان عشروای» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) تاکید کرد: اسرائیل رژیمی اشغالگر است که با حمایت‌های آمریکا به ظلم تاریخی خود در حق مردم فلسطین با اجرای طرح‌های یهودی‌سازی، غصب سرزمین و تحریف تاریخ و فرهنگ فلسطینیان ادامه می‌دهد. 

عشراوی خواستار اقدام جمعی طرف های بین‌المللی برای حل مساله آوارگان فلسطینی مطابق قوانین بین المللی شد و افزود: جهان امروز باید بیش از هر وقت دیگری به رنج های آوارگان فلسطینی در تبعید و اردوگاه های فلسطینی پایان دهد.

70 سال پس از تاسیس رژیم غاصب صهیونیستی، بیش از نیمی از فلسطینیان، خارج از مرزهای فلسطین زندگی می کنند و نمی توانند به وطن خود بازگردند؛ مردم فلسطین در اعتراض به سالگرد بیرون راندن صدها هزار فلسطینی و تاسیس رژیم صهیونیستی در 15 مه 1948، این واقعه را روز نکبت می‌نامند.

دولت آمریکا قرار است، امروز (دوشنبه) با وجود مخالفت‌های بین‌المللی و تظاهرات مردم فلسطین، سفارت این کشور را از تل آویو به قدس انتقال دهد؛ این اقدام خودسرانه آمریکا باردیگر بی کفایتی سازمان ملل و کشورهای مدعیان حقوق بشر را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین نشان می‌دهد.

 

کلیدواژه