ثور 26, 1397 14:40 Asia/Kabul
  • بازشماری دستی آراء به بازگشت آرامش به کرکوک کمک می کند

نخست وزیر عراق، بازگشت آرامش به کرکوک را منوط به بازشماری دستی آراء در این استان و تعامل عادلانه کمیسیون عالی انتخابات با شکایات ارائه شده، دانست.

به گزارش العالم به نقل از شبکه «رووداو»؛ «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق روز چهارشنبه در واکنش به ناآرامی‌های کرکوک پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی و تظاهرات‌ مستمر در این استان، گفت: حل مشکل انتخابات پارلمانی در کرکوک در بازشماری دستی آراء این استان نفهته است.

العبادی، افزود: شماری از نمایندگان استان کرکوک و استان‌های دیگر عراق  می‌خواهند صندوق‌ها و دستگاه‌های ثبت رای بازبینی و بررسی شوند و کمیسیون عالی انتخابات عراق باید این اقدام را به سرعت انجام دهد و با حضور ناظران گروه‌های سیاسی مختلف و معترض، مسائل را بررسی کند و اقداماتی عادلانه در راستای بررسی شکایت های انتخاباتی انجام دهد.

خبر دیگر اینکه، «کامل الزیدی» عضو ائتلاف «دولت قانون» به ریاست  «نوری المالکی» در پارلمان عراق، از توافق های اولیه با ائتلاف «الفتح» به ریاست «هادی العامری» برای تشکیل ائتلاف بزرگتر و مذاکره با احزاب کُرد و اهل تسنن به منظور ملحق شدن به این ائتلاف خبر داد.

«الزیدی» همچنین تماس با اتحاد میهنی کردستان عراق و ائتلاف برای دمکراسی و عدالت به رهبری «برهم صالح» و جناح های سیاسی اهل تسنن برای تشکیل ائتلاف اکثریت سیاسی ملی را تایید کرد.

انتخابات پارلمانی عراق روز شنبه (22 ثور) با شرکت حدود 11 میلیون عراقی و با میزان مشارکت بیش از 44 درصد برگزار شد. در انتخابات پارلمانی عراق 320 حزب، ائتلاف و فهرست انتخاباتی با یکدیگر رقابت کردند.

 

کلیدواژه